Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden 


1. Toepasselijkheid 
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tot behandeling (de ‘Overeenkomst’) die u als cliënt/patiënt (‘cliënt’) bent aangegaan met Fysio & Kids 
1.2 Van deze algemene voorwaarden kan slechts worden afgeweken indien beide partijen dit bij de Overeenkomst schriftelijk met elkaar zijn overeengekomen. 
1.3 Bij akkoord gaan met het behandelplan wordt de patiënt geacht op de hoogte te zijn van deze algemene voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn beschikbaar via de website, zijn in papieren versie beschikbaar op de praktijk en worden mee verzonden via de mail. 
1.4 De praktijk is gerechtigd om deze algemene voorwaarden te wijziging en/of aan te vullen. Deze wijzigingen worden van tevoren per e-mail aangekondigd, tot uiterlijk één maand voor de beoogde ingangsdatum.
2 Tot stand komen Overeenkomst 
2.1 De praktijk zal met de cliënt, die heeft aangegeven advies en/of hulp te willen op het gebied van fysiotherapie en/of personal training, een behandel- of trainingsovereenkomst aangaan. De overeenkomst komt tot stand door mondelinge aanvaarding van het aanbod door de cliënt. 
2.2 De cliënt is steeds gehouden de geldende huisregels, zoals die van tijd tot tijd in de praktijk kenbaar worden gemaakt na te leven.
3 Verplichtingen Praktijk 
3.1 De praktijk zal de diensten uitvoeren binnen de termijn en op de plaats zoals deze zijn opgenomen in de overeenkomst. 
3.2 Voor zover de diensten worden verricht op het terrein van de praktijk is de cliënt gehouden de vastgestelde huisregels na te leven. 
3.3 De persoon die namens de praktijk de hulp op het gebied van fysiotherapie verstrekt handelt in overeenstemming met de voor zijn/haar praktijk geldende beroepsvoorschriften, modelregelingen en/of protocollen volgens de KNGF.
3.5 De Behandelaar houdt een dossier over de cliënt bij. 
3.6 De door de praktijk geregistreerde gegevens zijn niet zonder toestemming van de cliënt in te zien door derden en zullen ook niet zonder uw toestemming overgedragen worden aan derden.
4 Verplichtingen cliënt 
4.1 Cliënt is verplicht om de behandelaar naar beste weten inzicht te verschaffen en medewerking te verlenen ten behoeve van de behandeling. 
4.2 Cliënt zal zich op verzoek van de behandelaar identificeren. 
4.3 Indien cliënt verhinderd is een afspraak met de praktijk na te komen dan zal hij de afspraak tijdig, te weten in ieder geval 24 uur van tevoren, afzeggen. Afspraken die niet of te laat worden afgezegd zullen in rekening worden gebracht. Indien cliënt zonder afgezegd te hebben afwezig is op een gemaakte afspraak zal er een absentienota verzonden worden. Deze absentienota zal niet gedeclareerd kunnen worden bij de zorgverzekeraar. 
4.4 Cliënt dient zich altijd te houden aan de instructies van de medewerkers van de praktijk.
5 Ontbinding 
5.1 De Praktijk heeft het recht de Overeenkomst te ontbinden ingeval de cliënt in staat van faillissement wordt verklaard, voorlopige surseance van betaling aanvraagt, een verzoek tot toepassing van de wettelijke schuldsanering doet, of de cliënt door beslaglegging, ondercuratelestelling of anderszins de beschikkingsbevoegdheid over zijn vermogen of delen daarvan verliest.
6 Betalingsvoorwaarden
6.1 Deze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met
de behandelingsovereenkomst tussen u als patiënt/cliënt en de fysiotherapeut.
6.2Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken welke niet of te laat geannuleerd worden, zullen in rekening worden gebracht en bedraagt 28-, euro.
6.3Betaling voor de fysiotherapeutische diensten geschiedt binnen dertig dagen na de factuurdatum. Na het verstrijken van deze termijn treedt verzuim in en staat het de fysiotherapeut vrij om zonder nadere ingebrekestelling incassomaatregelen te nemen. Naast de declaratie zal ook wettelijke rente worden gevorderd.
6.4Alle met de incasso van gedeclareerde bedragen gemoeide kosten, waarvan ook de buitengerechtelijke kosten, komen ten laste van de patiënt/cliënt.
7 Privacy 
7.1 Teneinde de Overeenkomst zo zorgvuldig en volledig mogelijk uit te voeren houdt de Behandelaar een medisch dossier bij van de cliënt. Dit dossier bevat zowel administratieve als medische gegevens. 
Op deze gegevens en de verwerking daarvan is de Wet Bescherming Persoonsgegevens (‘WBP’) van toepassing. De Praktijk en de Behandelaar handelen bij de uitvoering van de Overeenkomst in overeenstemming met de WBP en zullen uiteraard zorgvuldig omgaan met deze gegevens. 
7.2 Behalve de Behandelaar heeft ook een beperkt aantal andere personen toegang tot de gegevens die in het dossier zijn opgenomen. Dit zijn bijvoorbeeld de waarnemers, andere Behandelaars uit de Praktijk, stagiaires en/of administratieve medewerkers. 
7.3 Alleen gegevens die te maken hebben met de behandeling worden in het medisch dossier opgeslagen. 
7.4 De Praktijk mag de geanonimiseerde gegevens van de cliënt gebruiken voor statistische- of onderzoeksdoeleinden zonder voorafgaande toestemming. Voor het gebruik van tot een cliënt herleidbare gegevens is steeds voorafgaand schriftelijke toestemming van de cliënt vereist. 
7.5 Gegevens van cliënten worden niet aan derden verstrekt, ook niet aan naaste familie. Gegevens worden pas vrijgegeven aan derden, nadat de cliënt hiervoor toestemming heeft gegeven. Ook na overlijden worden de gegevens niet openbaar gemaakt aan derden. Op grond van een wettelijk voorschrift kan de zwijgplicht van de zorgverlener doorbroken worden, maar ook wanneer gevreesd moet worden voor een ernstig gevaar voor uw gezondheid of die van een derde.
7.6 Nadat de cliënt behandeld is, worden de gegevens 15 jaar zodanig gearchiveerd dat alleen een beperkte groep mensen de gegevens kan in zien.
8 Minderjarigen
8.1 Indien een patiënt jonger is dan 18 jaar worden ten alle tijden toestemming tot behandelen aan ouders/verzorgs gevraagd.
8.2 De fysiotherapeut licht een patiënt die de leeftijd van zestien jaren nog niet heeft bereikt op zodanige wijze in als past bij zijn bevattingsvermogen.
9 Duur van de Overeenkomst 
9.1 De cliënt kan een voor bepaalde tijd gesloten overeenkomst niet tussentijds opzeggen, tenzij voortzetting in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en onbillijkheid onaanvaardbaar zou zijn. 
9.2 Een overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd kan met inachtneming van een opzegtermijn van een volledige kalendermaand door de cliënt worden opgezegd.
10 Klachten 
10.1 Indien cliënt klachten heeft aangaande diensten geleverd door de praktijk dan kan hij/zij schriftelijk een klacht indienen bij de eigenaar van de Praktijk. 
10.2 Verdere afhandeling klachten met betrekking tot fysiotherapie geschied via de klachtenregeling van het KNGF.
11 Toepasselijk recht 
11.1 Op deze Algemene Voorwaarden, de Overeenkomst alsmede de totstandkoming en de interpretatie daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen partijen zullen worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
12 Aansprakelijkheid en vrijwaring 
12.1 De Praktijk is de enige opdrachtnemer uit hoofde van de behandelingen, en is enkel aansprakelijk voor aantoonbare schade welke tijdens de uitvoering van de Overeenkomst is toegebracht aan de cliënt en die te wijten is aan de nalatigheid van de Praktijk of diens personeel. De cliënt is verplicht deze schade zo spoedig mogelijk na ontdekking bij de Praktijk kenbaar te maken op straffe van verval van zijn of haar aanspraken. 
12.2 De praktijk aanvaart geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel van cliënten, die zich niet aan de instructies van de fysiotherapeut hebben gehouden. Tevens is de praktijk niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor verlies of diefstal uit de wacht- of trainingsruimte. 
12.3 De cliënt is aansprakelijk voor iedere schade die door een aan de cliënt toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.


Share by: